OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Carbonia na Sárváru se šedesátkou jezdců

Poblíž maďarského oblíbeného lázeňského komplexu Sárvár se jel druhý letošní závod Carboniacupu, určeného jak závodním a sériovým vozům, tak i formulím a speciálům.

Na své si tak přišli amatérští jezdci, ale také ostřílení okruhový harcovníci. Po loňské premiéře se na tento pěkný a méně známý autodrom vydali znovu a celá šedesátka si to rozdala o body ve svých třídách, tak i body do celkového hodnocení sezóny. Okruh Pannoniaring vlastní i příjemné zázemí pro jezdce a snese srovnání s těmi lepšími autodromy po Evropě. Večer před probíhali tradičně administrační a technické přejímky jezdců a vozů. Ráno po rozpravě se mohlo začít trénovat. Vypsány byli v každé ze skupin A,B,C a D 3x trénink po 20minutách, 1x kvalifikace na 25min a závod na 20min.

Ve skupině A1 dojel osamocený Robert Pecina na Hondě, se šestnáctistovkami jinak nikdo nestartoval. Ve skupině A3 do 3000ccm měla nejen největší úmrtnost vozů, když někteří k závodu ani nevyjeli, ale také tři nováčky z Polska z Clubu Porsche 944. Nakonec zvítězil Polák A.Baczynski, před T.Sacinskim a Uwe Schäferem z Německa na BMW. Z našich dojel až čtvrtý Miroslav Látr s dalším vozem německé značky BMW. Ve skupině A4 do 3500ccm skončil nejvýše na bedně Otto Svoboda ze stáje Šenkýř Motorsport, před Martinem Šípkem a Michalem Vítkem s BMW GTR. Skupinu A5 ovládl Lubomír Světinský s Ferrari F430 a nad 5100ccm ve skupině A6 zase pro změnu Ferrari 550 Maranello Jiřího Sedláka.

Ve speciálně upravených vozech A8 do 3500ccm si vyjel všechny body Milan Valášek s Ginnetou G50 GTR. V A9, tedy té vůbec nejsilnější áčkové klasifikaci dominovaly vozy Porsche. Vyhrál Rakušan Michael Oliver s Porsche GT3, před krajanem Georgem Karnerem a bronz pobral Radek Hort. Libor Milota, ani Roman Kolařík se na bednu tentokrát nevešli, ale předváděli do posledního kola velmi těsné souboje. Nejrychlejší kolo zajel vítězný Michael Oliver a se svým Porsche GT3 pokořil časem 1,57.828s těsně dvě minuty.

Sériové vozy skupiny B ovládl nejrychlejším časem Lukáš Valdmann s BMW M3 a to 2,15.993s. Ve skupině do 2000ccm tedy B2 vyhrála japonská Mazda RX8 v rukou Pavla Zemana nad Subaru Impreza Miroslava Beera ze Slovenska. V B3 do 3000ccm si dojel pro zlatý věnec Zdeněk Čurda s BMW 330ci, před Ondřejem Krupkou na Mazdě RX8 a Tomášem Benešem na Alfě Romeo. Ten patří mezi vůbec nejčastěji startující jezdce Carboniacupu. Skupina B4-3500ccm patřila na Pannoniaringu Lukáši Valdmanovi na BMW, před Radkem Zimmerem s Lotusem Exige a Martinem Hanzlem s Hondou Civic.

Nejsilnější skupina B5 nad 3500ccm se stala kořistí Ondřeje Friče s Toyotou GT86, stříbrný věnec odvezl Miloš Merta se Subaru WRX Sti, třetí skončil Luboš Sázava s Porsche 911.

Toliko k cestovním vozům, pojďme se teď věnovat prototypům a formulovým vozidlům skupin C+D. Prototypů a Caterhamů se sešlo celkem třináct a osm formulových monopostů. Skupinu C1 do 1400ccm vyhrál Rakušan Friedrich Franz na Pacemakeru K4, který vzdáleně připomíná rychlé supercarty z mistrovství Evropy. Jeho krajan Gottfried Hatz s dalším Pacemakerem do závodu neodstartoval.  V C2 nad 1400ccm dominoval další Rakušan Andreas Krammer s Caterhamem Magabusa, za svá záda tak ukryl Milana Svobodu s prototypem Norma M20F i Němce Volkera Heinkeho s Radicalem SR3.

Caterhamy do 1600ccm tedy C3 ovládl Michal Vítek, před Jakubem Kirchnerem a Tomášem Frankem. V C4 nad 1600 pak pobral zlato Rakušan Bernhard Kranzlmüller, před Jakubem a Martinem Křečkovými.

Formulí se sešlo zde jen osm, ale žádná ořezávátka. Nejrychleji ve skupině D1 pro motocyklové motory do 1400ccm zajel loňský celkový vítěz Carboniacupu Honza Rieger s formulí Gloria C8F, před Bulharem M.Petkovem na Van Diemen RF02 z ChabrMotorsportu, do 1400ccm ve třídě s automobilovými motory D2 zde vyhrál nováček Tobias Möhring s formulí König před krajanem z Německa Peterem Benzem na MT77 a v šestnáctistovkách dojela osamocená Němka Jeanette Siegert taktéž na MT77. Nejsilnější vozy formule Renault, neboli dvoulitry v D4 sice nebyly nejrychlejšími, ale od vítězného Güntera Weisse z Německa dělilo od druhého Petra Zelenky z týmu HKC Racing - Lutopol jen méně jak 4s. Třetí místo pak odvezl z Pannoniaringu další Němec Matthias Stark.

Další zastávkou v kalendáři bude pro jezdce okruh F1, tedy další a poslední zastávka v Maďarsku. Hungaroring patří mezi oblíbené destinace, tak 11.6. zase s Carboniacupem 2018 nashledanou.

Vláďa Rožánek a PET
Carboniacupteam 2018

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.