OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Carbonia Cup v Mostě obohatilo zahraniční pole

První závody Carbonia Cupu se konaly o víkendu v Mostě a jezdcům přálo nedeštivé a teplé počasí. Nejrychlejší vůz kvalifikace PRC BMW 3,2ltr sice nedojel, přesto byl pořadatel spokojen hojnou účastí jezdců, a to nejen z ČR. V Mostě se na úvod sezóny sešlo 78 vozů, včetně Caterhamů, formulí a cestovních a GT vozů.

Carbonia Cup

Na jezdce Carbonia Cupu čeká letos 6 podniků, včetně německého Lausitzringu. Jeho první dějství na autodromu v Mostě obohatilo hojné pole závodníků a jejich strojů. Své uplatnění při závodech najdou jak cestovní a GT vozy, tak i formule, prototypy a speciály typu Caterham, nebo KTM X-Bow. Radical, coby prototyp uvnitř využívá třeba motocyklový motor Suzuki Hayabusa a tyto podobné motory jsou osazeny i ve formulích, kde se proháněl Lumír Vaszily s Tomisem. Ten, kdo by si myslel, že Carbonia Cup patří k nezajímavým okruhovým závodů, ten by se pletl, protože jezdci s krásnými, mnohdy upravenými sériovým auty dokáží pořádně naložit pod kotel, a to předváděli třeba jezdci krásných Corvette nebo Fordů Mustang.

Carbonia Cup

Mezi vůbec nejrychlejší jezdce a stroje patřil Němec Andreas Fiedler, který do Mostu přivezl svůj druhý vůz PRC BMW 3,2ltr, jenž se ještě loni proháněl ve Sports Car Challenge a jeho novou zbraň uvidíme v Brně na konci dubna. Jeho čas 1.35,51 ho právem zařadila na čelo skupiny D, neboli formulí, prototypů a X-Bow. Ve svých podskupinách zvítězili Nagy s Radical SR3, M.Šimon – KTM X-Bow, Pavel Hejník KTM X-Bow, L.Vaszily – Tomis 03, Mechl – Tomis 99-02 a Filip Zelenský s Dallara F394 Mugen, který si vylepšil své osobní maximum na velmi pěkných 1.36,09.

Závod skupiny C patřil Caterhamům, který se sjelo úctyhodných patnáct kousků. Zvítězil v C3 Tomáš Fiala a Michal Axmann pak v C4. Závody těchto lehoučkých krasavců se konají především za kanálem La Manche, ale i na domácím autodromu dokázaly předvést krásné souboje, plné napětí.

Skupina B patří sériovým cestovním vozům, kde bylo k vidění třeba Porsche Caymann, či Alfa Romeo 155. Ve svých skupinách dominovali Honz s Alfou Romeo, Beneš s dalším italským krasavcem stejné značky, Čurda s BMW M3 a Mareček na Nissanu GTR.

Carbonia Cup

V závodu skupiny A+ neboli upraveným vozům s vyšší váhou, nebo většími úpravami dominovali Kováč s BMW Z3M, Kodídek na Porsche GT3, Šedivec s Corvette ZR1 a Petr Novák na Porsche 997 Cup. Tento závod byl poznamenán poruchami techniky, když nedokončil například Denis Waszek s Corvette, Petr Beran s Mustangem GT, ale ani Valný s Ginettou G50 týmu ADS Racing, která sem zavítala z okruhového mistrovství.

Ve skupině A s upravenými vozy, rozdělenými podle váhových kriterií pak zvítězili Stránský na Škodě Octávii DTM, Zelenka na Suzuki Swift Kit Car, Jan Semlbauer na BMW 130i a Hrubý s Renaultem Clio. Při nelítostných soubojí bylo vidět hned 7 vozů BMW, čtyři Octávie, ale také Mini Cooper GP.

Nedělní vytrvalostní závod na 6 hodin vyhrála jezdecká sestava týmu RTR projects, klasifikaci tříhodinového pak Vonka Racing, obě posádky jeli na BMW M3.

Carbonia Cup

Více výsledků v jednotlivých kategoriích naleznete zde:

http://carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=39

Fotogaleri ze závodů v Mostě I pak tady:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.260697807434356.1073741866.184026551768149&type=1

Těšíme se na brzké shledání s Carbonia Cupem na SlovakiaRingu 19.5.

Vláďa Rožánek

Carbonia Cup 2014

 

 

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.