OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Buggyra Racing začala pěkně zostra

První etapa jako na houpačce. Šoltys pátý, Macháček stále na trati

Hned zostra začal první etapou 42. ročník slavné soutěže Rally Dakar. O tom by své mohl vyprávět Josef Macháček, který je po technických problémech stále na trati. Naopak vydařený vstup do soutěže zaznamenal se svojí posádkou Martin Šoltys, který s Tatrou Phoenix vybojoval dělené páté místo.

Od prvních kilometrů se vysoko mezi kamiony drželi Martin Šoltys, David Schovánek a Tomáš Šikola. V cíli nakonec obsadili páté místo společně s další českou posádkou Martina Macíka. Jejich ztráta na prvního Antona Šibalova (Kamaz) činí 4 minuty a 52 sekund. „Na to, že je to první etapa a předjížděli jsme všechny vozy kategorie SSV a všude je mnoho kamení, tak pátý místo je úžasný. V půlce etapy nám přestal dobíjet alternátor při vysokých otáčkách, takže jsem jel na menší plyn, aby to fungovalo. Měl jsem strach, že nedojedeme. Na trati bylo velké množství kamenů a my měli štěstí, že se nám vyhnuly defekty. Za mě dnes super,“ uvedl v cíli etapy Martin Šoltys.

Josef Macháček s Vlastimilem Tošenovským se bohužel na trati úvodní etapy zastavili již na třetím kilometru, a to z důvodu prasklého potrubí sání. Oba dva to jsou velcí bojovníci a svůj Can-Am Buggyra MK50 XRS opravili a pokračují v soutěži dál. „Věděli jsme, že to pro nás bude v kategorii SSV náročné, ale mohlo to určitě přijít později než v první etapě. Důležité je, že se jim to podařilo opravit a pokračují. Věříme, že včas dorazí do bivaku, tak aby mohli zítra pokračovat a sbírat cenná data. Pochvalu si zaslouží Martin Šoltys. To, jak pokorně k Dakaru přistupuje, nese své ovoce,“ řekl k rozpačitému úvodu Jan Kalivoda.

Druhou pozici mezi kamiony obsadil Sergej Vjazovič (MAZ) s pohonnou jednotkou Gyrtech. Jeho ztráta na vedoucí Kamaz byla 1:33 min.

Druhá etapa zavede účastníky rally Dakar z Al Wajh do Neomu. Počet ostrých kilometrů bude ještě vyšší, a to 367. Naopak přejezdových bude pouze 34. Terén by měl být více jak z poloviny zemitý, zbytek budou tvořit kameny a písek.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.