OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Barcelona přivítá o víkendu závody F1

Barcelona je rychlým, plynulým a technicky náročných okruhem s velkými nároky na pneumatiky. Teploty tu bývají docela vysoké, asfalt je relativně normálně drsný. 4 655 metrů dlouhá trať se skládá ze 16 zatáček, většina z nich je pravotočivých. V závodě se očekává, že většina pilotů zajede třikrát do boxů.

F1Loni se ve Španělsku jezdilo na tvrdých a měkkých pneumatikách. Letošní směsi jsou ovšem celkově měkčí než jejich loňské ekvivalenty, takže letošní střední směs je s nadsázkou řečeno podobná loňské měkké směsi. Prvních pět pilotů v cíli loni zvolilo strategii tří zastávek. Všichni startovali na měkkých pneu. Nejvýše postavený pilot se dvěma zastávkami na kontě dojel osmý, přičemž startoval z poslední pozice. 

Pro Velkou cenu Španělska byly nominovány tvrdá (P Zero Oranžová) a středně tvrdá (P Zero Bílá) směs. Známý okruh Circuit de Catalunya však letos zažije změny. Tvrdá směs P Zero Oranžová byla pozměněna s cílem otevřít ještě větší spektrum možností pro vymýšlení strategie. Všechny ostatní směsi zůstávají nezměněny. 

Pro volný trénink bude k dispozici také bonusová sada prototypu tvrdé směsi. Cílem je motivovat týmy, aby využily celou dobu, po kterou se trénink koná. Prototypové pneu se budou od tvrdé směsi využívané po zbytek víkendu lišit. Jsou vyvinuté speciálně na to, aby jejich výdrž byla co nejdelší, což má týmům umožnit najet co největší počet kol. Tyto pneumatiky neponesou žádné barevné označení. 

Jean Alesi: „Myslím, že Barcelona je místem, kde budeme mít poprvé dobrou šanci regulérně posoudit funkčnost pneumatik. Jede se na okruhu, který je dobrým referenčním prvkem. Neobsahuje žádné extrémní zvláštnosti. Osobně jsem tuto trať měl vždycky rád, byť je jízda na ní někdy komplikovaná, hlavně tedy ve třetí zatáčce, která je k pneumatikám hodně drsná. Vzpomínám si, že se v Barceloně docela obtížně předjíždí. Naštěstí se Pirelli ve spojení s DRS daří tento neduh mírnit. Na čase na kolo se nejvíce podepíše trakce, což znamená, že pneumatiky budou pod drobnohledem. Španělsko patří k nejdůležitějším závodům v roce, jelikož dokáže předpovědět další vývoj sezony. Extra pneu pro trénink jsou dobrým krokem. Pro náš sport není dobré, aby vozy zbytečně dlouho stály v garážích. Zajímavé bude také sledovat, jak se na závodě podepíší nové tvrdé pneumatiky. Na závod v Barceloně budou týmy jistě velice dobře připraveny, neboť z testování na tomto okruhu mají k dispozici velké množství dat. Otázkou samozřejmě bude, nakolik budou tato data stále relevantní, jelikož počasí bude v porovnání se zimními testy zcela jiné.“

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.