OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Aleš Loprais bojuje a po druhé etapě je sedmý.

Zbrusu nová Praga V4S DKR v neděli absolvovala svou úplně první rychlostní zkoušku a rovnou na nejslavnější maratonské soutěži světa. A byla to premiéra vydařená. Posádce Instaforex Loprais Teamu patřila po úvodní etapě Rally Dakar 2020 devátá příčka průběžného hodnocení kamionů. Druhá etapa Rally Dakar 2020 znamenala pro Instaforex Loprais Team posun na sedmou pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů, přestože k hladkému průběhu měla z pohledu posádky Aleše Lopraise daleko. Ale přesně taková už tradičně nejtěžší maratonská rally světa bývá.

První ostré dakarské kilometry zvládla Lopraisova nová Praga úspěšně

Trasa nedělní etapy vedla z Džiddy do Al Wejhu a celkem měřila 752 kilometrů. To nejzásadnější se odehrálo na 319 kilometrech rychlostní zkoušky, na níž na závodníky čekaly rychlé i technické úseky, duny i kamenitá řečiště.

Aleš Loprais, Khalid Alkendi a Petr Pokora si nezvykali jen na novou techniku, ale také na vzájemnou spolupráci, neboť v tomto složení posádka ještě nikdy žádný závod neabsolvovala. První náročný den však dopadl velmi povzbudivě. Červeno-bílo-černé pragovce patří devátá příčka s jedenáctiminutovým odstupem od leadera průběžného hodnocení.

Jeli jsme v terénu, který mi silně připomíná Afriku, což se mi líbí, ale celkově o dnešní etapě platí, že se v ní dalo víc ztratit než vydělat,“ rekapituluje Aleš Loprais. „My jsme měli menší problém ve druhé části etapy, kdy nám praskl držák stabilizátoru, takže auto trošku ‚plavalo‘. Neriskoval jsem. Hlavně v kamení jsme jeli velmi klidně. Na trati ho byla spousta a my jsme po výměně ‚pomalého‘ defektu v neutralizované zóně měli už jen jednu rezervu. Ale byl to jen začátek. Zvládli jsme ho a jsme zvědaví, co přinesou následující dny.

Aleš Loprais si na Dakaru polepšil o dvě místa

Nový ředitel závodu David Castera nemluví do větru. Když upozorní, že navigace v etapě bude obtížná, pak spolujezdce skutečně čekají perné chvilky. O tom se v pondělí přesvědčil i Khalid Alkendi, jenž má na starost čtení roadbooku a udávání správného směru v posádce Aleše Lopraise. Součástí etapy z Al Wejhu do Neomu byla rychlostní zkouška dlouhá 367 kilometrů okořeněná spoustou vzájemně se křížících stop komplikujících orientaci. Najít správnou cestu nebylo pokaždé úplně jednoduché.

Dnes to nebylo nic moc. Dost jsme ztratili navigací. Dva zásadní waypointy jsme v obou případech hledali skoro deset minut,“ vysvětluje Aleš Loprais hlavní příčinu pětadvacetiminutového odstupu od tentokrát nejrychlejšího Sergeje Vjazoviče s Mazem.

O pozornost si několikrát řekla i Praga V4S DKR, která si v Saúdské Arábii odbývá svou premiéru. „Třikrát jsme museli zastavit, protože se auto přepínalo do nouzového režimu. Museli jsme restartovat systém, ale tam jsme nechali jen nějaké tři minuty,“ pokračuje Loprais. „Pět nebo šest minut nám ti vepředu regulérně naložili. Ale nic se neděje, valíme dál.“ Neplánované zastávky si vynutil senzor turbodmychadla. Na vyřešení problému tým mechaniků kolem Petra Pokory už v bivaku intenzivně pracuje.

V úterý 7. ledna pokračuje Rally Dakar 2020 okružní etapou se startem a cílem v Neomu. Trať speciálky (404 km) zavede účastníky do oblasti nedaleko hranic s Jordánskem. Závodit se bude na písčitém povrchu, ovšem v bludišti kaňonů mezi jednotlivými skalami a horskými hřebeny. Během dne se posádky dostanou až do nadmořské výšky okolo 1 400 metrů, čímž dosáhnou nejvyššího bodu na trati 42. ročníku dakarské rally.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.