OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Volný den v bivaku

Dnes mají závodníci volný odpočinkový den bez závodění. Mechanici čas opravit vše, co se v běžný den nestíhá. A všichni dohromady se snaží najít čas si dát sprchu a trochu se dát do pořádku. Helikoptéry pořadatelů jsou „zaparkovány“ na břehu Atlantiku. A věc jindy nevídaná, obě Tatry Balai jsou přítomny v bivaku.

Tomáš s Vojtou odpočívají, snaží se při tom nevypadnout ze závodního tempa. Naopak Petr s Rosťou nemají odpočinkový den ani náhodou. Dopoledne je v jejich péči závodní Tatra. Kromě běžné rozšířené kontroly a drobných oprav naplánovaných na odpočinkový den, provádějí výměnu tlumičů u zadních kol. Vice není potřeba. Tatra je připravena na zítřejší start v Mauretánii.

Africa Eco Race

Jako druhá jde „pod kudlu“ Tatra Balai Robetra Kasáka. Zde to bude práce na podstatně delší dobu. Dochází k výměně kloubové hřídele na předním levém kole. Zdá se být „načatá“ a je lepší věnovat čas a úsilí její výměně dnes, než pak být bez předního náhonu v dunách.  Tato výměna spolu s dalšími opravami zabrala celé odpoledne.

V bivaku nejsme sami, kdo tento „volný den“ věnuje opravě nebo úpravám své techniky. Okolo nás se tvrdě pracuje u Kamazu. Mechanici Miroslava Zapletala stále něco ladí. Centrály všech okolo dodávají elektrický proud rozbruskám a svářečkám. Volný den je jen pro posádky závodních vozů, na které dnes nečeká žádná rychlostní zkouška. Naopak pro mechaniky volno teprve přijde. V Mauretánii se těší na tzv. smyčku. Etapu, co začíná i končí v bivaku a není nutné cestovat a přesouvat se. Jakmile se závodníci postaví na start, mechanici vytahují lehátka do stínu. Za pomalého usrkování piva z plechovky mají mnoho hodin pohody, než se jim vrátí závodní posádka z okolních dun. To bude až za pár dní. Dnes je bivak jeden velký autoservis.  

Život v Africe – Dakhla

My novináři jsme dnes využili příležitosti k návštěvě Dakhly.  Vždyť od bivaku je to do centra města pár kilometrů. Očekávali jsme ortodoxní muslimské město, jak se na tuto krajinu sluší a patří. Místo toho nás přivítalo jedno z nejvíce evropských měst, jaké jsem zde doposavad spatřil.  Jsme stále v Africe a tak kolorit zastrčených uliček plných nepořádku a všudypřítomná muslimská kultura a architektura zůstává. Nechybí ani nezbytná policejní kontrola při vjezdu do města a obytné čtvrti složené z různě slepených betonových domů. V dalších detailech se však toto město od ostatních, co jsem v Maroku viděl, liší. Za celou cestu jsem neviděl tolik dívek bez klasického šátku zakrývající vlasy jako zde. V Dakhle fungují typické kavárny otevřené do ulice podobně jako ve Francii. Jen káva a alkohol se zde nepodává. Dostanete však vynikající marocký čaj a  okolo voní čerstvě upečené pečivo. Dakhla má dlouhou promenádu kolem moře, obdobná jako je v Nice. V jedné z kolmých uliček k moř  i jsem zahlédl obchod nabízející kitovací prkna. Nedaleko je oblíbená a ideální pláž pro provozování tohoto sportu. Lidé se zdají být zvyklí na turisty a při tom jsou velmi milí. Poprvé v Maroku jsem zahlédl evangelistický kostel, dokonce umístěný blízko mešity. Samozřejmě jsme v převážně muslimské zemi a tak se v šest hodin večer z ampliónu celým městem rozléhá typická muslimská modlitba.  Ta však nic nemění nic na tom, že osobně na mě Dakhla působí vřelým dojmem. Pokud plánujete dovolenou do těchto míst, mohu tuto zastávku jen doporučit.

Další etapa

Dakhla-Chami 576km celkem, 161 závodní etapy.

Zítra nás čeká dlouhý přejezd na hranice s Mauretánií. Toto místo je samo o sobě velkým zážitkem a nechám si jeho popis až na zítřejší zprávu. Na hranici očekávám zdržení způsobené celní kontrolou. Pořadatelé si tohoto rizika jsou také vědomi a tak na závodníky čeká nejkratší závodní etapa letošního ročníku Africa Race. Od začátku do konce se pojede v písku. Na závodníky čekají první menší duny. Nic vážného by to nemělo znamenat pro piloty, protože ty obtížné budou až pozítří. O poznání těžší to budou mít navigátoři posádek. Hodně se zítra pojede podle daného azimutu a to vždy vyžaduje dost zkušeností. Není jednoduché držet daný směr a hlavně cíl při neustálém objíždění, najíždění a couvání mezi kopci písku.

 

Závod se nám pomalu otáčí do své druhé poloviny. Držte Tomáši a Vojtovi palce, ať se jim daří.

 

Vojtěch Morávek ml.

Dakhla, Západní Sahara (gps: 23 50,1N 15 52,18W)

Přidat komentář

inPage.cz - webové stránky, doména a webhosting snadno.