OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Zolder: Okruh ve znamení adrenalinu

Po závodě v Mostě, ve kterém prohrál v neděli truck racing s počasím, budou nejrychlejší truckeři starého kontinentu bojovat o body na belgickém okruhu v Zolderu.

Naděje umírá poslední

Přestože výsledky hovoří jasně ve smyslu, že Jochena Hahna by mohl o v pořadí již šestý titul evropského šampióna připravit pouze zázrak, myslí Buggyra stále na metu nejvyšší. „Všechno je možné, naděje umírá poslední,“ říká Jan Kalivoda. „V roce 2011 prohrál Jochen s Antoniem právě v Zolderu o 50 bodů. Kdyby se něco podobného podařilo Adamovi, šampionát by ještě řádně zdramatizovalo.

Přes dávku snad až nepatřičného optimismu zůstává ovšem týmový manažer v klidu. „Sobotní závod v Mostě ukázal, že jsme se hodně posunuli, třiadvacet bodů představuje velmi slušný výsledek. VK50 fungoval, hranice 40 bodů na závodní víkend se jeví jako reálná. I když v minulosti brali Gerd Körber s Markusem Bösigerem v Zolderu maximální šedesátku. Jednalo se ovšem o éru před jízdami s hendikepem.“

V případě Poháru konstruktérů je cílem udržení průběžného třetího místa. Nemělo by se jednat o úkol z kategorie těžce splnitelných, náskok Buggyry před týmem Tankpool 24 totiž narostl po Mostě na 43 bodů.

Prohlédněte si velké fotogalerie z mosteckého okruhu:

ETRC 2019 - MostFIA ETRC- Most 2019

Šampión věří v trefu

Adam Lacko povzbuzen sobotními výsledky v Mostě, si chce závod v Zolderu především užít. „Nebezpečný, technicky hodně náročný okruh mě bere. Je hodně o adrenalinu. Poslední dva dny jsme řešili nastavení. Tím, že pojedu na VK50 v Belgii poprvé, nemáme relevantní data. Ale věřím, že se nějak trefíme.

Cílem úřadujícího mistra Evropy je posun na druhé místo rovnající se obhajobě loňských pozici, plus alespoň dílčí vítězství nad Jochenem Hahnem. „Po Mostě jsem musel odpovídat na otázky ve smyslu, že jsem v sobotu s Jochen prohrál pouze o tři body. Vzhledem k víceméně testovací sezóně to asi není špatné, ale nezávodím proto, abych prohrával. V této chvíli mě ale zajímá mnohem více Antonio, na kterého ztrácím čtyři body. Chytil druhou mízu, baví ho závodit, má spoustu zkušeností…

Vzhledem k fungování VK50 v Mostě věřím, že při standardním průběhu závodního víkendu se hranice 40 bodů jeví jako reálná. Na druhou stranu, v truckracingu je možné všechno, nejlepší je se ptát na cíle až po dojezdu posledního závodu,“ konstatuje mistr Evropy 2017 se smíchem.

Každý bod se počítá

Druhý jezdec Buggyry Oly Janes, se loni v sobotu probojoval v Zolderu do super pole, v jízdách s hendikepem pak bral body za dvě devátá místa. Podobnému výsledku by se nebránil ani letos. „Jsem v situaci, kdy beru každý bod. Loni jsem byl před Zolderem varován ve smyslu, že bych se vzhledem k charakteru okruhu neměl pouštět do větších akcí, nakonec to dopadlo. V Mostě jsem na tom byl stejně jako Gerd Körber, na desáté místo ztrácím pořád čtrnáct bodů. Účast v elitní desítce proto stále nevzdávám,“ říká britský jezdec.

Stav ME tahačů 2019 před Zolderem

Individuální šampionát: 1. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 224, 2. Antonio Albacete
(Španělsko/MAN) 149, 3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 145, 4. Stephanie Halm (Německo/Iveco)
126, 5. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 121, 6. René Reinert (Německo/Iveco) 111… 13. Oly
Janes (Anglie/Buggyra) 15

Pohár konstruktérů: 1. Iveco Magirus (Hahn/Halm/Iveco) 379, 2. TS Bernau (Albacete/Lenz) 295, 3.
Buggyra Racing (Lacko/Janes) 227, 4. Tankpool 24 (Kiss/Cignois) 184

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.