OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Vidět Le Mans a vyhrát…

Zatímco běžná populace hovoří v souvislosti s městem, které je zapotřebí vidět a poté skonat, o Neapoli, v případě okruhových automobilových závodníků padají jména jako Indianapolis a především Le Mans. A právě legendární francouzský okruh přivítá o víkendu nejlepší truckery starého kontinentu.

Ubránit dvě bedny…

Tým Buggyra Racing má Le Mans v oblibě. V roce 2003 obhájil Gerd Körber právě na tomto okruhu titul mistra Evropy, v sezónách 2009 a 2017 udělali David Vršecký a Adam Lacko v Le Mans rozhodující krok k celkovému vítězství. Letos to sice o titulu nebude, přesto vyráží Buggyra do Francie s ambicí uhájit průběžná třetí místa v individuální i týmové soutěži. Zatímco ovšem v Poháru konstruktérů se aktuální bronzová pozice rovná maximu možného, ztrácí třetí Lacko na druhého Albaceteho jen devět bodů. „Adam na to určitě má, rozhodovat bude stav techniky. Na druhou stranu, ztráta čtvrté Steffi Halm na Adama je 21 bodů a je vysoce pravděpodobné, že se jí ze strany stájového druha Jochena Hahna, jehož šestý titul je víceméně formalitou, dostane v případě potřeby patřičné podpory,“ odhaduje týmový manažer Jan Kalivoda, který jako jediný z týmových šéfů ví, jaké je to mít dva jezdce mezi třemi nejlepšími. „Na žádné speciální taktice se nepracovalo. Adam pojede s cílem urvat co nejvíce bodů, Oly taktéž.

Lacko chce minimálně trofej 1001

Adam Lacko oslavil v během týdne narozeniny. A touží v Le Mans vybojovat týmovou trofej s pořadovým číslem 1001, přičemž by rozhodně nemělo zůstat pouze u jediného poháru. „Obdržel jsem k narozeninám řadu gratulací, bylo by velmi stylové, kdybych v rámci oslav získal maximální možný počet bodů. Obávám se ale, že konkurence bude dělat všechno proto, aby mi oslavy narušila,“ říká mistr Evropy 2017. Během týdne pak pilot spolu se závodními inženýry a Martinem Kolocem, řešil brzdové kotouče, které ukončily předčasně jeho misi v Zolderu. „Na něco jsme snad přišli, ale v této chvíli nechceme být konkrétní.

Zatímco titul Jochena Hahna je prakticky jistý, o druhé místo se hodlá Adam v Le Mans poprat s trojnásobným evropským šampiónem Antonio Albacetem. „V několika posledních sezónách jsem bránil svojí pozici průběžného lídra či druhého jezdce, teď musím útočit. Nemám s tím problém, ale Antonio má velkou fazonu.“

Oly Janes získal loni v Le Mans tři body, letos by se minimálně podobnému přídělu nebránil. „Na první desítku sice ztrácím devět bodů, ale vzhledem k tomu, že se v Poháru konstruktérů bude počítat každý bod, vsadím na jistotu. To ovšem neznamená, že pokud se naskytne příležitost zabodovat výrazněji, budu se například výhře bránit,“ konstatoval rodák z Bristolu s typicky anglickým humorem.

Stav ME tahačů před závodem v Le Mans

Individuální šampionát: 1. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 272, 2. Antonio Albacete (Spanělsko/MAN) 187, 3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 178, 4. Stephanie Halm (Německo/Iveco) 157, 5. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 156, 6. Rene Reinert (Německo/MAN) 137…13. Oly Janes (Anglie/Buggyra) 21

Pohár konstruktérů: 1. Iveco Magirus (Hahn – Halm/Iveco) 467, 2. TS Bernau (Albacete – Lenz/MAN) 351, 3. Buggyra Racing (Lacko – Janes/Buggyra) 281, 4. Tankpool 24 (Kiss –Cignois/Mercedes), 5. Reboconort (Rodriguez – Rodriguez/MAN) 139

Zdroj: Buggyra.com
Foto: V. Sýkora

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.