The Most Historic Grand Prix ve fotografii

Mostecký autodrom má za sebou premiéru závodu historických vozů The Most Historic Grand Prix. Slunečné počasí se v sobotu i v neděli střídaly s občasnými dešťovými přeháňkami, které však průběh jednotlivých závodů ani pestrého doprovodného programu ale neohrozily. O nádherné závodní veterány, kteří si však na dráze nezadají svou silou a rychlostí se současnými speciály, byl velký zájem. 

Zatímco v sobotu omyly dráhu mosteckého autodromu jen drobné přepršky, v neděli před polednem se spustily z oblohy vydatné proudy vody. Užili si jich jezdci formulí, jež se objevovaly ve velkých cenách do roku 1960. Piloti se rázem proměnili v hrdiny. Drtivá většina diváků totiž očekávala, že závod komisaři přeruší, nebo to jeho aktéři sami vzdají. Nic z toho se ale nestalo. Vítězství z prvního sobotního závodu zopakoval španělský jezdec Guillermo Fierro s vozem Maserati 250F 2523 z roku 1954. Ukázal tak, že umí na suchém i mokrém povrchu.

Dvojitého úspěchu se dočkal i Brit Peter Horsman s Lotusem 18/21 P1, když rovněž triumfoval v sobotním i nedělním závodu. Favorizovaný Brabham BT7 Američana Jamese Kinga, jenž obsadil v sobotu kvůli technickým potížím až sedmé místo, tentokrát zaostal za Horsmanem jen o šest desetin vteřiny a radoval se ze stříbrné příčky.

Jezdci série FIA Lurani Trophy pro vozy formule Junior z 50. a 60. let bojují o titul evropského šampiona. V sobotním závodě předvedli nádherný souboj Brit James Murray s vozem Lola Mk 5A a Ital Manfredo Rossi di Montelera s Lotusem 22, který za Britem zaostal o pouhou vteřinu a půl. Murray v neděli vítězství zopakoval, na druhém místě skončil další Brit John Fyda na Brabhamu BT6.

Závěr sobotního i nedělního závodního programu obstaraly souboje britských vozů Grand Turismo série Triumph Competition and British HTGT. Ve startovním poli jsou zastoupeny známé GT vozy značek MG, Morgan, Triumph, Jaguar či Lotus. V třicetiminutovém sobotním měření sil ani v nedělní hodinovce nenašel přemožitele Yannick Szczygiel z Německa na voze Triumph TR4.

Součástí The Most Historic Grand Prix byla i série Haigo ADAC, která zahrnuje souboje formulových i cestovních vozů bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, a závod pravidelnosti FAS AČR Czech Trophy, v němž o vítězi nerozhodovalo. Pořadí v cíli naopak nerozhodovalo o vítězi. Tuzemští jezdci na továrních speciálech i ve vozech individuálních konstrukcí měli za úkol zajet pokud možno stejný čas ve dvou měřených kolech.

Zdroj: TZ Autodrom Most
Foto: V. Sýkora

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.