MICHL MOTORSPORT ve vrchařské sezóně 2015

Pro závodní rok 2015 se oba Michlové, jak Dan, tak Josef, rozhodli startovat v Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ve skupině E2SH, a to s na první pohled podobnými vozy.

Dan Michl pokračuje stejně jako v loňské sezóně, startuje tedy s třílitrovým Lotusem Evora. Josef Michl pro letošek vyjel na evropské kopce se slabším, dvoulitrovým Lotusem Elise. Premiéru letošního roku si oba vozy odbyly ve francouzském závodě St. Jean du Gard.

Dan Michl si z Francie nakonec přivezl první vítězné body Lotusu Evora letošní sezóny ve skupině E2SH, Josef Michl se slabším sourozencem Elise získal nakonec třetí místo.

Dan Michl

Konec dubna patřil jako obvykle kopci v rakouském Rechbergu. Tento krásný závod byl bohužel poznamenán tragickou smrtí Oty Krámského již v tréninkové jízdě. Smutné odpoledne skončilo zrušením trénikových jízd, závod samotný nakonec kupdivu zrušen nebyl. Naši jezdci se však rozhodli uctít památku svého dlouholetého nejen konkurenta, ale i přítele, a do závodu už startovat nechtěli.

Do rozjeté sezóny pak oba jezdci po závodech v dalekém Portugalsku a Španělsku, které z finančních důvodů museli vynechat, nastoupili až na v pořadí pátém závodě, který se konal na domácí půdě, to jest Ecce Homo Šternberk. Konkurencí nabité startovní pole slibovalo souboje nejen na špici absolutního pořadí, ale i na špici skupiny E2SH, a přesně tak to bylo. Nakonec se v neděli po těsném souboji radoval z celkového vítězství ve skupině E2SH (a zejména nad největším soupeřem Vladimírem Vitverem), a tedy i ve třídě do tří litrů, Dan Michl, Josef Michl si nakonec odvezl celkově desáté místo ve skupině a druhé místo ve třídě E2SH-2000.

Josef Michl

Ke konci června se MICHL MOTORSPORT vydal pro změnu na sever, do polské Limanowy. Zdejší trať je obecně poněkud problematická a jak se ukázalo, přišly i problémy pro naše jezdce. Tréninky sice vypadaly úplně obyčejně, ale v první závodní jízdě se začaly objevovat potíže u obou jezdců, do druhé závodní jízdy Josef Michl vůbec neodstartoval a Dan Michl nakonec projel cílem s třetím časem ve skupině E2SH, a to se za ideální výsledek pokládat nedá. Nějaké body do seriálu Mistrovství Evropy si nicméně z Polska odvezl a v průběžném hodnocení ME se i přes téměř bezbodový počátek sezóny stále držel na předních příčkách.

Nejdelší závod sezóny, sedmnáctikilometrová trať z italského Trenta do horského městečka Bondone, čekal na jezdce jako obvykle na začátku července. Josef Michl bohužel stále neměl po polském závodě auto ještě v pořádku, a tak nemohl závodit, na Trentu ale byl připravený Dan. Po tréninkových jízdách se zdálo, že je všechno v pořádku, auto mělo na dlouhý závod v superhorkém počasí speciálně nachystané chlazení i převody... ale všechny naděje na hezký, nicméně náročný závod do krásného kopce nakonec zhatilo zaseklé lanko plynu. Naštěstí! se Danovi podařilo rozjeté auto zastavit alespoň o zídku a z děsivě vyhlížející situace vyváznout vcelku. Znamenalo to ovšem odepsanou čtvrtinu auta a tedy už druhého maroda v týmové garáži.

Michl

Do dalšího závodu, který se jel v polovině července ve slovenské v Dobšiné, se podařilo obě auta dát dohromady - ovšem s rozdílnými výsledky. Druhá ze sobotních tréninkových jízd byla zrušena pro průtrž mračen, ale jezdci se alespoň ochladili. Do dvou nedělních závodních jízd nastupovali opět za horkého počasí, první jízdu Josef Michl s Elise odjel, do druhé bohužel opět s technickými problémy nemohl odstartovat. Danovi se podařilo úspěšně odjet obě dvě jízdy a i když nebyl se svým časem příliš spokojen, nakonec ve své skupině E2SH zvítězil.

Šňůra závodů pokračovala o týden později na rychlé trati v německém Glasbachu, kde na oba Michly kromě obligátní dvojice Vitver - Šípek čekala i německá a rakouská konkurence. Danovi se nepodařilo vyladit auto přesně svých představ a zejména podle požadavků trati, a tak si odvezl body za celkově třetí místo ve skupině, za vítězným Vladimírem Vitverem a druhým Norbertem Brennerem. Vítězství ve svých třídách si oba jezdci, jak Dan ve třílitrech, tak Josef ve dvoulitrech, naprosto bez potíží uhájili - byli tam totiž jedinými zástupci.

Michl

Po problematické první polovině sezóny je tedy Dan Michl v současné chvíli na celkově šestém místě kategorie 2 v Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. O konkurenceschopnosti českých závodníků jako celku pak nejlépe vypovídá fakt, že do desátého místa v průběžném hodnocení mistrovství Evropy se v této chvíli drží celkem pět českých jezdců.


Janina Michlová
-MICHL MOTORSPORT-

- foto team

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.